tiistai 18. kesäkuuta 2013

Alanya part 2

Ensimmäisenä päivänä tutustuttiin kaupunkiin. Käveltiin noin kahden kilometrin matka Kleopatra rannalle. Otettiin aurinkoa ja nautittiin aalloista. Merellä kulki tosi paljon laivoja.

Iltapäivällä käytiin Mimozassa, turkkilaisessa kylpylässä. Pakko kertoa teille mitä kaikkea tapahtu. Eli ensin mentiin pukuhuoneeseen, laitettiin bikinit päälle ja mentiin normaaliin suomalaiseen saunaan. Siellä sai istua niin kauan ku halus. Sen jälkeen mentiin isoon kaheksankulmaseen huoneeseen, hamam'iin. Seiniä pitkin meni penkkejä, joilla istuttiin odottamassa omaa vuoroa. Katto oli tosi korkea ja kaikki oli marmoria. Keskellä huonetta oli kaheksankulmanen pöytä, joka tavallaan kasvo lattiasta. Siihen mahtu samaan aikaan neljä makamaan. Kun tuli oma vuoro, piti maata siinä. Yks nainen teki ensin sulle koko vartalo kuorinnan semmosella jännällä hanskalla. Ihan älytöntä kuinka paljon kuollutta ihoa lähti! Sen jälkeen piti mennä suihkuun ja kun tuli takas ne teki vaahtohieronnan. Se oli tosi hauskaa, koska sitä oli kokonaan peitettynä vaahdossa. Sit piti taas mennä suihkuun ja sen jälkeen kuivata ittensä. Seuraavaks odotettiin kahvilassa omaa vuoroa öljyhierontaan. Ihanan rentouttava kokemus. Suosittelen hamamia kaikille. Sinne kannattaa mennä heti loman alkupäivinä ettei oo kerinny palaa iho.

Illalla mentiin ravintolaan nimeltä Bellarosa. Lähes jokaisessa ravintolassa kuuluu alkuruoka mukaan hintaan: leipää ja siihen kuuluvaa voita tai kastiketta. Tosi hyvää. Söin sinä iltana pizzaa. Saatiin vielä jälkiruokaa, ihania hedelmiä.

Kun päästiin hotellille odotti sängyllä ihana yllätys. Siivojat keksi aina kaikenlaisia koristuksia. Hotellilla oli iltaohjelmassa tulitaiteilijoita, joita me seurattiin parvekkeelta.

Seuraavana päivänä loikoiltiin altailla, joita oli meiän hotellilla kaks. Päivällä käveltiin ympäri Alanyaa. Illalla syötiin EV ravintolassa. Söin pastaa, joka oli tosi hyvää.

Hahaa... Cocktail-lista oli aika huvittava ;) Illalla otin kuvia parvekkeelta. Tässä muutama niistä.

Nämä kaks kauppaa oli ihan meiän hotellin vieressä. Mukavasti kirjoitusvirheitä kylteissä, kuten monessa muussakin paikassa. Kauppiaat näissä kaupoissa oli tosi mukavia. Toisella oli ankkoja, kaneja ja kultakala, joita se hoiti tarkasti. Toinen anto meille mansikoita kaupan päälle.

Illalla käytiin hotellin respassa, ja sillon nähtiin meiän ihmetykseks kameli tien reunassa. Ja mikä parasta, mää sain ratsastaa sillä! Oli niin hauskaa!!! :D